Koleje Wielkopolskie -większość podróżnych ocenia pozytywnie jakość usług

Koleje Wielkopolskie sp. z o. o. w dniach od 5 do 11 listopada 2018 roku już po raz 7. w ciągu ostatnich 5 lat przeprowadziły wśród pasażerów badanie jakości świadczonych usług.

Na wszystkich liniach obsługiwanych przez samorządową Spółkę rozdane zostały pasażerom ankiety, w których znalazły się pytania m. in. o rozkład jazdy, oferty taryfowe, czy też sposób dotarcia na stację kolejową.

Przypomnijmy, że przewoźnik działa na liniach Poznań – Gniezno  – Mogilno, Poznań – Konin – Kutno, Poznań –  Nowy Tomyśl – Zbąszynek, Poznań – Ostrów Wlkp – Kępno, Poznań – Krotoszyn, Poznań – Kalisz, Gniezno – Jarocin, Poznań – Wągrowiec – Gołańcz, Poznań – Grodzisk Wlkp. – Wolsztyn, Leszno – Wolsztyn – Zbąszynek oraz Leszno – Ostrów Wlkp.

W ankietach oprócz pytań zamkniętych tradycyjnie pojawiły się pytania otwarte. Każdy  z podróżnych mógł podzielić się swoimi spostrzeżeniami, czy też oczekiwaniami co do podróży pociągiem Kolei Wielkopolskich. Najwięcej propozycji dotyczyło zwiększenia częstotliwości połączeń, szczególnie w weekendy oraz rozszerzenia sieci sprzedaży biletów o nowe automaty biletowe.

Badanie ankietowe objęło próbą blisko 2800 osób, które wypełniły ankietę i pozostawiły ją na swoim miejscu w pociągu lub też przekazały drużynie konduktorskiej.

Podobnie jak miało to miejsce w poprzednim badaniu, zdecydowana większość podróżnych oceniła bardzo pozytywnie jakość świadczonych usług. Największym uznaniem wśród pasażerów cieszy się czystość, bezpieczeństwo w pociągu, jak również uprzejmość i dyspozycyjność drużyny konduktorskiej. Odnotowano również wzrost pozytywnych opinii dotyczących punktualności. Duża grupa podróżnych wskazała również obszary działalności, na które przewoźnik powinien zwrócić szczególną uwagę lub zmienić dotychczasowe zasady lub sytuacje.

Wśród elementów podróży, które ocenione zostały najsłabiej, znalazło się dostosowanie rozkładu jazdy do oczekiwań podróżnych. Powyższe jest spowodowane m. in. częstymi zmianami rozkładu jazdy oraz pracami modernizacyjnymi prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury – PKP PLK S.A., m. in. na odcinku Konin – Kutno.

O wyborze pociągu Kolei Wielkopolskich  jako środka transportu decydują różne kwestie, jednak dla 22% podróżnych najważniejsza jest dogodność połączeń,  w dalszej kolejności cena biletu (19%) i komfort podróżowania (17%).

Najpopularniejszym kanałem sprzedaży biletów wśród podróżnych są zdecydowanie kasy biletowe, jednak rośnie popularność innych kanałów dystrybucji biletów, m. in. automatów biletowych w pociągu, automatów biletowych na poszczególnych stacjach oraz sprzedaż przez Internet – strona biletywielkopolskie.pl.

W badaniu podróżni wypowiedzieli się również na temat źródła informacji, z którego korzystają najchętniej, szukając informacji o usługach świadczonych przez Spółkę. Dla 51% najcenniejszym źródłem informacji jest strona internetowa: www.koleje-wielkopolskie.com.pl. Coraz więcej zwolenników ma profil Kolei Wielkopolskich na facebook-u – już prawie 10 tysięcy polubień, gdzie oprócz aktualności publikowane są różne ciekawostki z życia spółki jaki i informacje o wydarzeniach kulturalnych i sportowych odbywających się w regionach, na które można dotrzeć pociągami Kolei Wielkopolskich.

Uzyskane wyniki są cennym materiałem analitycznym dla spółki Koleje Wielkopolskie. Przewoźnik     na podstawie wyników badania będzie mógł podjąć kolejne działania, aby oferta spełniała oczekiwania największej grupy klientów.

Informacja prasowa

Wybrane dla Ciebie